Permulaan sebuah kisah..

Alhamdulillah..
bersyukur ke hadrat Allah S.W.T diatas limpah kurniaNya.
bersyukur kerana sehingga kini aku masih lagi hidup diatas muka bumi ALLAH ini..

hmmmm... actually, i dont know what in trying to tell about.. it more about life..

jika difikirkan kembali, hidup didunia ini tidak mudah, terlalu banyak cabaran dan dugaan yang perlu kita tempuhi. bohong kalau ada yang cakap hidup ini mudah..

semuanya SUSAH..

Tapi kalau kita sendiri xperbaiki kehidupan kita yang SUSAH tu.. macam mana kita nak SENANG..

macam tu jugak laa hidup aku.. sentiasa ada naik dan turun.. kadang kala terlampau bahagia..
kadangkala terlampau derita...

tapi aku bersyukur dan menerima setiap dugaan yang sudah tertulis untukku.. Allah telah menjanjikan setiap penderitaan, setiap kesusahan, setiap kesakitan pasti akan diakhiri dengan kesenangan..

walaupun berat dugaan yang aku lalui, aku redha.. mungkin ini adalah permulaan sebuah cerita dalam kamus hidupku..

setiap dugaan pasti ada hikmahnya.. Allah tidak akan menduga seseorang hambanya jika hambanya tidak mampu,.

aku pegang kata-kata tu dan semat dalam hati aku... tu adalah kunci untuk aku lebih kuat dan bersedia menerima takdir...

jika aku sendiri tidak boleh mengawal emosi dan perasaan, tiada sesiapa pun yang dapat mengubahnya lagi...

semoga hari esok lebih baik dari hari semalam... amin...

No comments:

Post a Comment