YA ALLAH YA TUHANKU...





Ya Allah,
apakah perasaan ini benar untukku, 
kau tunjukkanlah jalan yang baik untukku,

Ya Allah, 
mengapa aku dibelenggu perasaan ini, 
perasaan yang aku sendiri tidak pasti
samada ia baik untukku
atau sebaliknya.

Ya Allah,
apakah akan hadir,
sinar kebahagiaan dalam hidupku,
adakah akan ada 
cahaya yang akan menerangi aku ke syurga.

Ya Allah,
mungkin aku hina,
hina dimatamu,
kau berikanlah aku petunjuk
dan cahaya terang untuk aku
sentiasa bersamamu.

Ya Allah,
berikanlah aku keputusan yang baik,
apakah yang perlu aku lakukan
untuk terus menghadapi  harimu...

Ya Allah, 
kau ampunilah setiap dosa2ku,
berikanlah aku ketenangan,
ketenangan abadi....

Ya Allah,
hanya kau yang mampu mengerti, 
mampu mengerti setiap rasa, sakit, kecewa dan suka..

Ya Allah, 
jadikan aku seorang hamba,
yang mampu menjadi seperti sumaiyah,
tabah dan kuat dengan setiap dugaan.

Ya Allah,
berikan petunjuk kepadaku,
agar aku lebih mengerti,
agar rasa ini sentiasa bersamaku,
aku tidak mampu lagi untuk bermain dengan rasa ini,
rasa yang aku sendiri tidak pasti,
adakah ini kenyataan atau mainan...

*** BERIKANLAH AKU KETENANGAN YA ALLAH***













No comments:

Post a Comment