!! insan bernama ' IBU' !!




IBU, EMAK, MAMA UMI @ apa2 saja semuanya adalah sama.
semuanya adalah insan yang melahirkan dan menjaga kita dari kecil hingga besar. 
pengorbanan seorang ibu xkan mampu dibalas dengan apa sekalipun.
dibalas dengan nyawa sekalipun tidak tentu dapat membalas segala pengorbanan ibu yang selama ini mendidik dan mengasuh anaknya.


IBU,
aku ingin kau tahu, aku sangat merinduimu ibu,
tidak mampu aku hidup sendirian tanpamu ibu,


IBU,
setiap saat tanpamu,
hatiku sering gundah gulana,
aku sangat memerlukanmu.


IBU,
aku tahu,
aku sering menyakiti hatimu,
aku tahu aku selalu membuatmu kecewa.
aku tahu sikapku kadangkala membuatmu hampa.


IBU,
aku sangat menyayangi dirimu ibu.
dengan nama ALLAH,
aku sangat menyayangimu,
aku sangat memerlukanmu.
setiap saat aku perlukanmu.


IBU,
kau sentiasa berada disisiku,
saat susah dan senangku.
kau sentiasa ada untukku.


IBU,
maafkan aku jika aku banyak menghiris hatimu,
sesungguhnya hati kecil ini tidak berniat begitu.


IBU,
kau sering mendoakan yang terbaik untukku,
dalam diam kau sering mendoakan yang terbaik untukku,
tanpa aku sedari,
doamu menjadi penerang hariku,
doamu memberikan aku kekuatan.


IBU,
aku sangat memerlukan kasih sayangmu.
andai kau tahu wahai ibu,
hati kecil nie sentiasa ada namamu,


IBU,
aku sedar aku anak yang sangat degil,
namun sesungguhnya, 
aku tidak pernah lupa untuk mendoakan.


IBU,
aku mendoakan yang terbaik untukmu, 







No comments:

Post a Comment